http:www.rosesweetgurl.blogspot.com

Wednesday, October 31, 2012

RUTIN KERJA HARI INI

curi tulang sekejap la.kerja belum siap lagi ni....
cek nak habaq mai kat hang pa ari ni cek kerjo macam mana.....
9.00 pagi:sampai pintu PK(punch card dan declare duit bawak berapa arini.naik ofice
-kira duit pc cashier semalam
-tukar duit genapkan nak buat bank in
9.40 pagi:dengar taklimat member day yang akan diadakan pada 2,3,4 november 2012
-assistant buyer berbunyi"ni je ke kak cashier datang briefing"executive hr berkata "mana akak tahu,tanya dengan rosliana rosin"aku macam biasa buat muka biasa sudhla.TAK KUASA NYAH NAK LAYAN KAUM KERABAT KO......sibuk nak jaga department orang lain.
-sekali lagi assistant buyer cotton n leather berbunyi"kalau nak buat price override tu maklum pada hod.nak buat report susah.dah tak balance
 (STAFF KAU BUAT SALAH HARGA KITAORANG PLAK YANG KENA)
-REAKSI AKU MACAM BIASA BUAT BODO SUDAH
-assistant buyer cotton memang banyak bunyi kena lagi"ros plastik S5 dah abis kan.aku anggukkan kepala saja.AKU DAH MALS NAK MENGADAP MUKA2 KRONI2 BAJET BAGUSSSSSS
10.20 pagi:abis briefing,bagi pc dekat cashier suruh buka kaunter...aku siapkan report hantar pada edp dan akaun.
-buat bank in
-tengok duit rm0.10 dah abis dalam peti...tengok kat luar belum di kira lagi.aku berhenti semua kerja dan kira coin pakai mesin kira
coin.rm0.10 dalam 1 kampit ada rm 400.aku run coin 12 kampit..1 kampit ada 4000 kuantiti..darabkan berapa kuantiti 4000 darab 12
kampit????????lenguh tak lenguh juga la mengerjakan sorang.aku je yang kena buat.sorang lagi tu dia masuk je peti besi jadi buta.tak
nampak nak buat kerja apa.kerja orang lain sanggup buat.kerja dekat dalam ofice ni langsung tak ambil tahu.aku dulu dengan ct
tidak payah disuruh.tengok je ada kerja,buat....ni semua nak disuruh
1.00 tghari:ganti kaunter market 17
2.00 tghari:lepas ganti kaunter naik tingkat ats pergi tands dan beli ayam greng nak makan.bawak bekal lauk stong..
-solat dulu
-makan
-sambung semula run coin
5.00 ptg:ganti kaunter rehat sekali lagi di kaunter 17
6.00 ptg:solat dulu dan sambung run coin rm 0.20 plak(10 kampit),1 kampit rm 200 bersamaan 1000 kuantiti
-sempat lagi updted blog ni.aku nak bagitau bagaimana kerjaku
-makan roti 2 bungkus
-solat maghrib
-sambung semula run coin
8.00 mlm:selesai semua run coin tinggal rm 0.05 - 3 kampit aku nak tengok berusik tak duit rm 0.05 tu.aku rasa dia tak kan kira
8.30 mlm:fajar(ambil hutang dan pc pagi tadi dan duit besar dan duit kecil)
9.00 mlm:kira duit hutang,pc pagi tadi,duit besar dan kecil yang di ambil..kira duit peti besi sama ada balnce atau tidak
9.30 mlm:finance kaunter
10.00 mlm:PULANG RUMAH....BARU LA AKU DAPAT REHAT.....



No comments:

Post a Comment